ورنا عرضه‌کننده پکیج درب‌ پارکینگی زیرسقفی و درب زیر سقفی

ورنا عرضه‌کننده پکیج درب‌ پارکینگی زیرسقفی و درب زیر سقفی

ورنا عرضه‌کننده پکیج درب‌ پارکینگی زیرسقفی و درب زیر سقفی

ورنا عرضه‌کننده پکیج درب‌ پارکینگی زیرسقفی و درب زیر سقفی

  • ۰
  • ۰

photo_2017-06-25_15-02-02

تفاوت آنها را بدانید و اینکه کدام درب گاراژ ممکن است برای کارگاه‌ شما مناسب باشد

باور بکنید یا نه، وقتی که زمان انتخاب درب گاراژ بعدی فرا می‌رسد شما چندین انتخاب دارید. بسیاری از ما به این عادت کرده‌ایم که انتخاب درب‌های چند تکه تنها گزینه در دسترس ما می‌باشد، در حالی که انتخاب‌های دیگری هم مانند درب‌های یک تکه (که همچنین به عنوان بالا رو یا چرخان نیز شناخته می‌شوند) در اختیار داریم. قبل از اینکه پول خود را خرج درب‌هایی کنید که از مناسب بودن آنها برای کارخانه خود خبر ندارید، بگذارید مقایسه‌ای را در مورد  درب سکشنال صنعتی  چند تکه و یک تکه انجام دهیم.

درب گاراژ یک تکه چیست؟

درب‌های گاراژ یک تکه قبل از معروف شدن درب‌های چند تکه استفاده بسیار بیشتری داشتند. این درب‌ها از یک تکه واحد و مقاوم ساخته می‌شوند که هنگام باز کردن به سمت بالا سر خورده و در فضای بالایی ماشین قرار می‌گیرند. آنها به همان اندازه درب‌های چند تکه فضا اشغال می‌کنند اما ممکن است بسیار متفاوت عمل کنند.

این درب‌ها توسط یک سیستم لولایی بسیار مستحکم در بالا نگه داشته می‌شوند، به جای آنکه مسیری به خصوص برای آنها ساخته شود. به محض اینکه فنرهای مناسبی در این سیستم قرار گرفتند، درب می‌تواند به راحتی با استفاده از یک بازکننده درب گاراژ به سمت بالا بچرخد. در موقعیت‌های خاص ممکن است درب‌های یک تکه نیز به سیستمی مشابه درب‌های چند تکه مجهز شوند تا بتوان آنها را به دربازکن متصل کرد.

مقایسه درب های یک تکه و چند تکه

درب‌های یک تکه چندین مزیت نسبت به درب‌های چند تکه دارند، اما نه برای همه. بسیاری از آنها برای بازجورسازی درب فعلی گاراژ کارگاه استفاده می‌شوند، اما اگر برای اولین بار است که به دنبال انتخاب یکی از آنها هستید، در اینجا بعضی از دلایلی را می‌بینیم که شما بتوانید بهترین درب را برای کارخانه خود انتخاب کنید:

  • هزینه. درب‌های گاراژ یک تکه معمولا بسیار ارزانتر از درب‌های چندتکه‌ای هستند که از همان مواد ساخته شده‌اند. همچنین زمانی که مجبورید فنر یا کابل‌های درب را تعویض کنید، هزینه کمتری را خواهید پرداخت. از آنجا که این نوع از درب‌ها نصب آسان‌تری داشته و از قطعات متحرک کمتری تشکیل شده‌اند، می‌توانید به نسبت درب‌های چند تکه صرفه‌جویی بیشتری داشته باشید.
  • تنوع مواد و طراحی. مطمئنا می‌توان درب‌های چند تکه را در شکل‌های زیادی پیدا کرد، اما آنها محدود به گزینه‌هایی هستند که در تکه‌های نیم متری به خوبی عمل می‌کنند. طراحی آنها نیز به همین شیوه محدود می‌باشد. اگر تکه‌های زیادی در کار باشند، ساختن درب رویایی‌تان ممکن است کمی غیر ممکن باشد. اما در مورد درب‌های یک تکه، تنها یک قالب بزرگ وجود دارد و می‌توان آن را با استفاده از هر مواد قابل تصوری درست کرد، در حالی که هیچ تکه دیگری مزاحم کارتان نخواهد شد.
  • سادگی. درب گاراژ چند تکه، قطعات، فنرها و تکه‌های بسیار زیادی به همراه خود دارد و در نتیجه نصب آنها به صورت شخصی بسیار سخت است. از سوی دیگر، درب‌های یک تکه قطعات نسبتا کمتری دارند و نصب آنها بسیار ساده‌تر است. قطعات کمتر به معنی نیاز کمتر به نگهداری، و احتمالا خرابی کمتر در طولانی مدت خواهد بود.

البته درب‌های گاراژ یک تکه همیشه به این صورت مایه راحتی و آرامش نیستند. مطمئنا دلیلی وجود دارد که درب‌های چند تکه محبوبتر هستند. در واقع، چند دلیل وجود دارند از جمله:

  • ایمنی. شاید مهمترین دلیلی که صاحبین کارخانه‌ها، دیگر به سراغ درب‌های یک تکه نمی‌روند مسئله امنیت باشد. این درب‌های قدیمی‌تر از فنرهای کششی استفاده می‌کنند، که در صورت عدم نگهداری صحیح ممکن است به شیوه‌ای فاجعه بار عمل کنند. تابحال فنرهای زیادی از مکان‌های زنگ‌زده پرتاب شده‌اند و به وسط دیوار، وسایل داخل گاراژ و حتی شیشه ماشین خورده‌اند.
  • محدودیت فضا. در کارخانه‌های جدیدتر فضای بسیار کمتری برای محیط ورودی وجود دارد. مقدار فضای اضافی مورد نیاز برای درب‌های یک تکه را باید به وسیله خود راه ماشین رو جبران کرد، به این معنی که هنگام باز کردن درب گاراژ باید وسایل نقلیه خود را چند قدم عقب‌تر پارک کنید. اگر مسئله فضا مشکل ساز است، درب گاراژ چند تکه بهترین انتخاب ممکن است.
  • مقاومت در برابر شرایط جوی نامناسب. اگرچه درب‌های یک تکه می‌توانند از پس سختی‌های اندکی برآیند، اما باز هم یک درب چند تکه در شرایط نامناسب جوی بسیار بهتر است. اگر اتفاقی برای یک درب یک تکه بیافتد، مطمئنا بسیار شدید خواهد بود و ممکن است کل درب به یکباره پایین بیاید. اما اگر مشکلی برای درب‌های چند تکه پیش بیاید، این احتمال وجود دارد که تنها یکی از بخش‌های آن دچار مشکل شود و تعمیر آن ساده‌تر و ارزانتر خواهد بود.

درب‌های گاراژ در انواع متنوعی وجود دارند که می‌توانند برای هر کارخانه‌ای عالی باشند. درب‌های یک تکه را زمانی در نظر بگیرید که می‌خواهید خودتان آنها را نصب کنید یا اینکه کارخانه‌ای قدیمی دارید و می‌خواهید با استفاده از شکل منحصر به فرد این درب‌ها به آن جلوه‌ای ویژه ببخشید.

  • ۹۷/۰۷/۱۷
  • vernadoor norouzi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی